2009-11-17

Dags att byta ut Kenneth Håkansson

Ingen är väl tyvärr förvånad för de flesta hade väl likt mig samma magkänsla som jag skrev om i blogginlägget “Kenneth Håkansson lovar”; nämligen att Kenneth ljuger oss rakt upp i ansiktena.

Jag citerar från intervjun på landskronadirekt.com:

-“Jag förstår vad du tänker på men jag kan lova att det inte ligger någon sanning i att Linderoth ska vara på väg bort, försäkrar BoIS ordförande Kenneth Håkansson.”

Detta sa han 27 dagar innan Linderoth fick sparken.

Är det en slump och/eller att det beslutades först efter löftet från Kenneth? Nej, inte en chans. Detta har varit på gång sedan åtminstone den matchen när Linderoth bänkade Pär Cederqvist (med anledning av att kunna spela in någon annan spelare som skulle vara här även 2010) och i samma veva bänkade Linus Malmqvist (med anledning av att hans form sög). Det gjorde många av alfahonorna i truppen sura, dom bölade och gick till “pappa” Aronsson och skvallrade. Som den curlingförälder han är håller han alltid spelarna bakom ryggen och sedan dess har spelet pågått bakom kulisserna. Utan att veta är jag helt övertygad om att man diskuterat en tid med Linderoth om hur man ska lösa ut honom, och kanske även försökt “sälja” honom till andra klubbar som behöver tränare (det vill säga att de åtminstone tar över hans kontrakt). Jag kan såklart ha fel där, det är rena spekulationer. Men samtidigt känner man ju till en del om hur BoIS fungerar så det skulle inte förvåna mig.

Att Kenneth Håkansson ljuger är riktigt, riktigt illa – även om många nog inte förstår allvaret i det. Den dagen tillräckligt många medlemmar fattar att det måste röjas rejält i BoIS, inte bara i A-truppen utan i ledningen, och dessutom inte bara snackar skit hemma i soffan utan faktiskt vill göra något åt saken – först då kan vi börja se framåt på allvar med BoIS.

Vi är ett befintligt gäng supportrar/medlemmar som nu har fått nog och anser att Kenneth Håkansson måste avsättas efter sin nuvarande mandatperiod. Han gör i nuläget inte mycket konstruktivt för BoIS utan vill mest ha sin position i BoIS för att kunna glida omkring med Lagrell och SvFF i allmänhet. Under hans inkompetenta ledning har minst 7-10 miljoner kronor försvunnit på några enstaka år.

Är DU nöjd med Håkanssons ordförandeskap i BoIS? Annars skicka mig en intresseanmälan på mail: snoutten@hotmail.com med ditt riktiga namn, så ska jag “samla trupperna” inför årsmötet.

Det är dags att agera. Gör det du också.

10 kommentarer:

Anonym sa...

MickeP,

Historien upprepar sig. Nu kommer vi få höra under hela, långa vintern, hur värdelös KH är och att han skall bort vid nästkommande Årsmöte.

Denna gång tycker jag dock KH gått ett steg för långt, när det gäller hanteringan av AL affären, då han ljugit medlemmar, sponsorer, supportrar, spelartruppen samt övriga intresserade rakt upp i ansiktet! Kan Föreningen verkligen gå vidare med denna ordförande? Finns det över huvud taget någon av de tidigare uppräknade, som har förtroende för KH i denna hans egenskap av Ordförande i La BoIS?

KH bidrog i hög utsträckning till det arbete som utfördes efter 1994 för att rädda Föreningens fortsatta verksamhet. Detta skall han också ha all heder av men kan någon informera mig om vad KH uträttat efter detta saneringsarbete som varit till gagn och nytta för BoIS och inte bara för honom själv?

Men det blir väl som vanligt vid årsmötet till våren - hela klagokören lyser med sin frånvaro och KH väljes om på ett år med acklamation! Föreningens Valberedning kommer i vanlig ordning föreslå KH till omval utan att ha tagit till sig den kritik som framförts mot KH. Med andra ord - allt blir som vanligt eller. . .???

The Addick

Anonym sa...

Om bara ett vettigt förslag presenteras tror jag att många kommer dyka upp på mötet och rösta för en förändring. Det stora problemet är inte att bli av med Håkansson utan att hitta nån som både vill och kan ta hans plats.

Anonym sa...

MickeP,

Intressant det som just nu står att läsa på SvenskaFans, nämligen att tränarfrågan är löst men ingen pressrelease. Det tro väl f-n att man måste vänta tills KH kommit hem från Italien så han kan leda presskonferensen! Den mannen måste ha ett otroligt behov av att synas och få bekräftelse, men på vad undrar jag?

Nä, Valberedningen får nog börja jobba och göra skäl för namnet. Jag undra om någon vet vilka personer som ingår i föreningens Valberedning?

The Addick

Anonym sa...

En är före detta styrelseledamoten Lennart Neander.

Anonym sa...

Det var som f-n!!!

The Addick

Anonym sa...

MickeP,

Jag undrar jag, men nog verkar det som att KH och MA satsat allt på Conny Carlsson och nu står de där med lång näsa och har åter igen visat sin inkompetens!

Den stackars Conny vet inte vad han gett sig in på och jag vågar en krona på att han icke kommer vara kvar i HeIF kontraktstiden ut!

Vad göra? Likt HeIF, så är BoIS nu sent ute och får då ta vad som finns kvar på marknaden t ex Ekelund. Finns det inget ungt, lovande tränarlöfte, som är beredd på att ge allt som ansvarig för föreningens spelartrupp och som ser BoIS som en fantastisk möjlighet att gå vidare i sin tränarkarriärP? Eller är BoIS lika dålig på scouting av tränare, som de ansvariga är på scouting av spelare? Hela Skåne vimlar ju av tallanger men det gäller att hitta dem och kunna offra en lördag eftermiddag för att åka till t ex Vittsjö (!) eller någon annan "håla" för att se tallangen spela!

Att vara ledare i en elitfotbollklubb är så mycket mer än att bara mingla på IP vid hemmamatcherna!

Med risk för att bli tjatig så upprepar jag att hela BoIS måste reorganiseras totalt för att kunna komma tillbaka där föreningen hör hemma nämnligen som ett respekterat lag i svensk elitfotboll! Ta gärna hjälp av och engagera någon eller några av alla de gamla storspelare som finns i La och som inget hellre vill än att göra en insats för sin gamla klubb! Hur var det nu med den där trappan???

The Addick

MickeP sa...

The Addick:
Så sent som för bara någon timme sedan läste jag på HIF:s hemsida om Conny Karlsson och tänkte ungefär samma tankar som du.

Där stötte jag även på följande nyhet om en f.d. BoIS U-tränare som nu röner lika stora framgångar som han gjorde här i BoIS, men som Aronsson jagade bort. Kunde mycket väl vara ett ämne för A-laget, helt ärligt... Alexander Vikner:

http://www.hif.se/Arkiv/news/new%20-%2009-11-24%2009.19

Anonym sa...

MickeP,

Hur var det i Barcelona? Fick Du någon biljett och vad kostade den? Framför allt, var det värt det?

Äntligen har gossarna på Forumet vaknat till liv och börjat diskutera väsentligheter såsom en ny ordförande. Jag ansluter mig helt till de som menar att man kan inte bara "rata" KH utan att lägga fram ett förslag till ny ordförande. Härvidlag skulle jag varmt rekommendera att kontakt tages med någon i Valberedningen. Dels måste Valberedningen få klart för sig hur "vindarna" blåser dels måste Valberedningen vaska fram en motkandidat till KH. Detta är en uppgift som måste ta den tid som behövs, så sätt i gång!!!

The Addick

MickeP sa...

The Addick:
Jodå det var magiskt - jag hade biljett sedan dom släpptes och det var värt alla pengar - flera gånger om...

Bra idé - vi bör förbereda valberedningen...

Anonym sa...

MickeP,

Från säker källa - i morgon senast fredag den 11:e, är det klart med den nye tränaren!

När blir det klart med den nye ordföranden???

The Addick