2009-12-18

Full Fart Framåt!

Nu har även Hasse Eklund presenterats som assisterande tränare till Henke, samt att Jörgen Pettersson fortsätter i samma roll som tidigare under Linderoth. Det innebär att vi har inte mindre än TRE f.d. strikers och skyttekungar, som vår tränar-trio…  Dessutom kan man flika in att vår sportchef Mats Aronsson såväl som fotbollsutskottets ordförande Per Harrysson, också är gamla skyttekungar som f.d. spelare. Det ligger nog ganska nära tillhands att misstänka offensivt spel framöver i BoIS – ännu mer offensivt än under Linderoth, kanske?

Förutsatt att det är Henkes val att ta in Eklund som assisterande, vilket jag tror, är det nog ett bra tillskott. Även om han halkat in i elitfotbollen på ett bananskal har han åtminstone tränarerfarenhet och där Hasse brister i form av pondus hoppas jag att Henke kompletterar honom.

För varje dag som går sedan i måndags när Henke presenterades har vi sett en hype utan dess like i vårt BoIS, och en mediauppmärksamhet som kan bli riktigt intressant. Ponera att BoIS lyckas halvbra och är med på åtminstone 4-8:e plats i tabellen huvuddelen av säsongen, samtidigt som Bajen kanske inte slåss i toppen – vem kommer då att få mest uppmärksamhet i media?

Rykten som går säker att Unkuri förhandlar med BoIS, att Marcus Lantz kanske blir aktuell (om inte nu så kanske till sommaren åtminstone?), vilket innebär ännu fler HIF:are i klubben. Det retar nog en del personer i både BoIS och HIF (framförallt hos supportrarna) men mig gör det absolut inget. Inte i nuläget – jag ser det bara som positivt. Dessutom har vi vår bekante Dr Jones på ryktenas väg – kanske en återkomst där?

Dragningskraften hos Henke är nog större än alla kunde drömma om, förmodligen större än t.o.m Aronsson/Harrysson/Håkansson kunde förutse. Men det är så mycket roligare att vara BoIS:are idag än för mindre än en vecka se’n…

Detta ska bli oerhört spännande att följa utvecklingen på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eklund har ju dessutom nyss gått en högsta tränarutbildningen så vi har redan gaderat upp oss inför den allsvenska come backen.


Norman Bates

Anonym sa...

Dicken här, du jag trodde inte varningen på forumet innebar att jag skulle bli bannad. Jag kan inte logga in på mitt BoISare-konto. Hur står det till med den saken? När kan jag börja skriva igen?

Dicken

MickeP sa...

Dicken:
Jag har inte bannat dig men centralredaktionen har däremot gjort det... Ingen aning om hur länge banningen varar. De gånger JAG bannar någon informerar jag personen ifråga om det och om tiden också, tyvärr verkar ingen annan göra så...