2009-10-19

Vem hade rätt, Linderoth?

Med en vecka kvar till seriepremiären spelade BoIS sitt genrep med träningsmatch borta mot Mjällby AIF. Undertecknad var där och med på färden fanns även “BoISare|Richard”. Några andra var också på plats men överlag ovanligt klent med supportrar trots lördag och fint väder…

Både jag och Richard vad allt annat än imponerade av genrepet, vilket vi även informerade om på svenskafans-forumet med t.ex. nedanstående inlägg längre ner i denna text. Märkligt nog var däremot Anders Linderoth väldigt nöjd och gav mig och Richard en skön passning i en intervju i detta Fan-TV klipp (strax efter 2 minuter in i klippet) där han säger:

-“Jag är nöjd med genrepet" ...(bortklippt blahaj)… "även om det ser ut som vissa av våra supportrar tyckte det var en ren skitmatch".

Detta skrattade jag gott åt och tyckte det var kul att även Linderoth kan dela ut lite gliringar precis som vi supportrar kan mot honom…

Nu har vi snart säsongens facit i hand. Dags att fråga: Vem hade rätt inför säsongen, herr Linderoth och även ni andra supportrar som tyckte allt såg så bra ut då?

 

[Inlägg kopierade från svenskafans.com]:

Namn: MickeP  » Svara på inlägg
Sänt: 2009-04-04 21:13:01
Karl-Kung: Helt ärligt, resultatet var för mig helt ovidkommande idag, precis som Richard oxo är inne på. Mjällby må vara ett bättre lag totalt sett de senaste åren men faktum är att BoIS är en heltidsproffsklubb. Sett ur den synpunkten tycker jag man har rätt att ställa relativt höga krav på laget och spelet så här dags vid ett _genrep_.

Att AL är rätt nöjd säger mer om honom än om oss supportrar. Jag kan under inga omständigheter vara nöjd när i princip _ingen_ av elva man i en startelva klarar av att slå nästan en enda passning bra. Varken kort eller lång. Det är grundproblemet - vad spelar det för roll att vinna boll, att göra "vindmöllor" (Ivo gjorde en idag) eller andra tekniska nummer, när man därefter ändå bara slår en passning som motståndaren enkelt snor? Och gräset hade ändå förvånansvärt bra kvalitet på Strandvallen med tanke på att det är början av april.

Det finns en hel del ljuspunkter också naturligtvis, men totalt sett anser åtminstone jag att BoIS inte ligger på den nivå dom borde göra så här års vid ett genrep. Att gå ut och påstå man är nöjd i egenskap av tränare, förstår jag inte. En stor del av andra halvlek kan man kanske ge "godkänt" och som AL kan vara "nöjd" med, men inte hela och definitivt inte en enda minut i första halvlek.

Pär ska dock ha en stor eloge för sitt ensamma slit på topp, han kämpar till max utan mycket till hjälp då mittfältet brister stort idag.

Namn: Boisare|Richard  » Svara på inlägg
Sänt: 2009-04-04 15:39:36
Hemkommen från Listerlandet.

Morten spelade inte, kräksjuk.

Ni som hoppas Zaim får speltid, tillåt mig att skratta, fullständigt USEL, det enda han gjorde var ett frisparksmål som för övrigt Asper tar 9/10 gånger.

Defensivt är spelet okey, släpper till två onödiga mål, sista målet får Zeb ta på sig lite då han släpper en onödig retur. Dåligt försvarsagerande av BoIS dock som ej sätter press på bollhållaren som får god tid på sig att skjuta.

Målen som sagt, Zaim 1-1 frispark efter att Sosseh lekt frisk med mjällbyspelarna och fått en frispark.

2-1 målet på hörna som Pär nickar in, frispark hade man kunnat köpa då Asper blir ruffad på rejält. Dock inga större protester.

Offensivt är det en REN katastrof. 99 fall av 100 såg det ut som så att en lång boll kom på antingen Sosseh eller Pär. 99 fall av 100 så hamnade antingen Stoffe, Pär eller Sosseh ensam mot 4-5 försvarare och resterande spelare var 15-20m bakom. Det offensiva spelet existerar INTE och dom som var på plats kan INTE intala sig något annat. Passningsspelet kommer jag inte ens kommentera då det var ruskigt dålig nivå mesta av tiden och det är skrämmande. Löpviljan finns inte och att BoIS har bättre fysisk status i år än tidigare? Tvivlar starkt på det.

JA! Jag är kritisk i min bedömning men det fanns inte mycket positivt att hitta, synnerhet i offensiven. Dock ser vänsterkanten med Westerberg och Sosseh intressant ut. Även Pär gör ett jävla hästjobb där framme. Jocke/Malmqvist stabila. Mölder BoIS sämsta spelare. Johan/Ivo blandar för mycket. Stoffe likaså men när han väl agerar gör han det med bra kvalite. Zaim..Frisparksmål i övrigt......SUCK...

3 kommentarer:

Anonym sa...

AL hade rätt

MickeP sa...

Anonym:
Hahaha! Bra svar! :) Eller kul, åtminstone - för något annat än humor jag kan inte ta det som då ingen motivering anges.

Anonym sa...

Vi hade rätt, så klart..