2008-01-28

Barcelona


I helgen var jag på en snabbt påkommen weekendresa i Barcelona med 15 grader och skinande sol - lite annat så här års än skitvädret här hemma. En fantastisk stad med oerhört mycket sevärdheter om man gillar sån't. För de som inte gillar det har staden ett flertal andra dimensioner också, såklart.

Passade på med en blixtvisit vid Camp Nou också (se bild, tagen när solen började gå ner vid 18-tiden). Just FC Barcelona är mitt "andralag" eftersom jag tycker de spelar en oerhört vacker fotboll med bra försvarsspel och en grym offensivlusta. Överlag föredrar jag spansk fotboll framför Engelsk eller ännu värre, Italiensk som jag inte gillar alls. Det är kul att se Zlatan men det är också allt.

Tyvärr var det ingen hemmamatch just denna helgen men jag lär återvända till Barcelona flertalet gånger och nästa gång ska det tajmas med en hemmamatch mot ett åtminstone relativt topplag. Biljetterna på en anständig plats ligger på uppemot tusenlappen men vad gör det när man får uppleva fotboll med nästan 100.000 i publiken? Vid vinst ska det tydligen vara bra drag på den stora promenaden "Las Ramblas" med epicentrum på Plaza del Catalunya i city, har jag läst. Där har helgen f.ö. spenderats till stor del.

Nåja, för de som ev. också håller på eller uppskattar FC Barcelona kommer ett litet foto på "templet" :)

Inga kommentarer: