2010-02-08

BoIS:a Klacken – Är Ni Klara?

“Jajamensan – fattas bara!!!!”

Mycket glädjande nyheter för BoIS – rykten har gått på sistone om det men själv har jag bara vågat hålla andan och hoppas men nu är det efter vad jag fått information om mer eller mindre klart…

Det blir en enad klack 2010 på Engelska läktaren!

Detta har varit ett en av mina hjärtefrågor att tjata om – och jag hoppas verkligen detta nya försök till samarbete mellan Black & White och “Västra Läktaren”-folket slår väl ut. Som jag påpekat tidigare finns det bra energi och klackledare på Västra medan det finns röstresurser men som behöver ledning på Engelska. Därför tror jag själv stenhårt på detta och ser redan fram emot premiärmatchen.

Henkes första seriematch som tränare kommer naturligtvis att få ett tifo och en handfull personer inom klacken har var och en lagt vars flera hundra kronor till detta – det är stort. Jag hoppas att fler supportrar kan och vill vara med och hjälpa till med bidrag till detta och/eller fler tifon:n då de är rätt kostsamma. Oavsett om det är en tjuga, en femhundralapp eller något däremellan är varje bidrag guld värt för tifo-gruppen. Jag återkommer med mer info om detta längre fram, för gemensam insamling under säsongen. Målet är att Henke och spelarna ska känna stort stöd från oss supportrar, från klacken och att tifon ska ge spelarna gåshud innan match. Det är supportrars bästa sätt att visa kärlek till laget, med tifo och klack, och förhoppningsvis besvaras det med bra prestationer efter bästa förmåga!

Personligen vill jag tacka alla inblandade parter i klackarna för att ta sig samman och arbeta för en enad klack som blir för lagets bästa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra skrivit.. vi kommer köra ett tifo till premiären sen efter det kommer vi gå runt och samla in pengar till tifo i framtiden..

Harry sa...

Jag satsar en 5-hundring.
var lämnar jag stålarna?
mvh
Harry

MickeP sa...

Harry:
Jag har hört att det finns ett särskilt konto där de hittills samlat in tifopengar. Ska se om det är något de kan använda till generella insamlingar också, så jag eller tifogruppen själva återkommer i ärendet så småningom.