2010-01-08

Nytt År – Nytt Bloggutseende

Efter att ha kört samma utseende på bloggen ett antal år tyckte jag det är dags att ändra lite nu. Provar mig fram de närmaste månaderna fram till seriestarten – och eventuellt byter jag t.o.m. från Blogger som leverantör till någon av mina egna servrar, beroende på vad Blogger kan klara av.

I år tänkte jag nämligen bygga ett eget röstningssystem, om Ni minns det jag använde tidigare? Det var dock ett färdigt system som var lite slött då det låg på servrar på andra sidan jorden, och saknade en Live-uppdaterad sammanställning. Detta tänkte jag försöka hinna med att programmera själv innan seriestart så då kan ni rösta direkt efter en match och ge era betyg på spelare, ledare, coachning, klackar, m.m. Och då ser ni även totalresultatet direkt (snittbetygen) – per match och ackumulerat.

Kan jag inte implementera denna webbapplikation som jag ska bygga, i Blogger så får jag lägga över bloggen på egen server istället och då byta Internet-adress (URL) också.

Återkommer på denna front när jag vet mer.

Inga kommentarer: