2008-04-11

Nerräkning: 3 dagar kvar!

För BoIS del är det bara tre ynka dagar kvar - TRE dagar. En sketen helg som ska passera, och det vet vi alla att dom alltid gör alldeles för fort, eller hur? Se'n är det måndag, bussarna får på sina vimplar och man går och längtar hela dagen tills det är dags att bege sig ut på IP igen. Årets mörkaste tid är över, och förhandsprognosen säger halvklart till mulet just nu. Helst vill man ha sol och torrt men för min del får det åskregna och jag ska ut där ändå! En försmak på serien får vi redan om en stund då TV4 Sport sänder matchen Häcken-Ängelholm; Den förmodade (?) serievinnaren mot den förmodade (?) jumbon. Ska bli extra kul att se Ängelholm och hur Roar matchar sina mannar mot ett lag som Häcken, jag tror nog Roar kan överraska många "experter" i år.

Temat med skuggtabeller fortsätter. Denna gången har jag fått in en tipsrad som blir den näst sista utöver min egen - det är från en "Anonym Pessimist":

 

ANONYM PESSIMISTS SKUGGTABELL 2008:

1) Häcken

2) Bunkeflo

3) Mjällby

4) Örgryte

5) Sirus

6) BoIS

7) Åtvidaberg

8) BP

9) Ängelholm

10) Assyriska

11) Enköping

12) Väsby

13) Jönköping

14) Falkenberg

15) Degefors

16) Qvidinge

Motivering:

Toppen kommer att bestå av 5-7 lag som kommer att följas åt i hela serien. Dom/Det laget som värvar klokt i sommar och har lyckats klara sig undan skador kommer i slutändan att vara med bland dom tre
lagen som slåss om dom Allsvenska platserna. Om man tittar på BoIS så är jag orolig bakåt och framåt. Vi har en stark trio i Pär, Genberg och JP som kan axla ansvaret som anfallare. Men sedan är det knapert. Alvedin måste höja sig betydligt och visa att han inte bara är ännu en talang. Det som kommer skilja BoIS från kanon eller kalkon beror helt på den start vi får och om vi lyckas klara oss undan skador. Bottenmässigt kommer flera lag liksom toppen vara inblandade och tyvärr tror jag inte att Degerfors eller Qvidinge klarar det i slutändan. Tyvärr Zoran.

Inga kommentarer: