2008-01-16

Fan-TV i graven?


Med stor ledsamhet läser jag att Krille, Johan och Karin tackar för sig och att de lägger ner Fan-TV, ett inslag jag själv har uppskattat oerhört mycket. Bristande tid och motivation är anledningen till avhoppet och tiden kan jag förstå men hur motivationen kan tryta har jag dock lite svårare för. Nu har vi fått in Linderoth, Malmqvist, Genberg och Johan Persson - bara det tycker jag är en stor injektion även om jag kan erkänna att klubben de senaste åren nästan legat i koma som patient. Men hjärtat slår fortfarande på patienten och vi supportrar, de närmast sörjande, tappar aldrig hoppet. Jag har en känsla av att patienten nu har slagit upp ögonen och börjat visa livstecken, så nu förs man till övervakningsavdelningen och går allt någorlunda bra kan rehabiliteringen påbörjas i mitten av april. Se'n får vi hoppas på utskrivning under nästa år - men verkar medicinen på helt rätt sätt kanske utskrivningen kan ske redan i oktober. Vi räknar dock mer lite komplikationer längs vägen, visa av erfarenhet.

Synd att inte ha tillgång till Fan-TV längre, men hoppas någon annan kan ta upp det. Kanske de killarna som praoade hos Landskronadirekt.com och körde något tv-inslag där, det gjorde dom ju bra?

Annars är det alltid uppskattat med all form av rapportering från t.o.m träningar. Jag brukar själv försöka rapportera lite när jag sett någon träning men tyvärr är det för få andra som gör det. Igår fick vi dock en från signatur Journeyman som var kort men oerhört informationsfylld "mellan raderna". Vi kan utläsa att Linderoth kör hårt med grabbarna och att träningarna verkar vara bra för alla spelare och riktigt tempofyllda. Själv är jag mest fundersam över Johan Persson av de värvningar som gjorts, även om jag sett honom spela i Mjällby. Men han är tydligen riktigt på hugget, skrevs det.

Bara denna lilla enkla rapport från Journeyman tycker jag är guld värd för mig som medsupporter när jag inte själv kan se träningar så ofta. Tack för den! Vi har överlag varit lite bortskämda som BoIS-supportrar för trots ett dåligt spelande lag och en klubb i olika mediastormar har vi haft Fan-TV, Klubb-TV, flera bloggare och många forumskribenter. Intresset är trots allt stort för vår klubb - och eftersom Klubb-TV brukar vara lite för snällt och vinklat, men ändå intressant att se, har Fan-TV varit en bra motpol. Där har det varit mer supportrarnas syn på klubben som varit i fokus - inte klubbens syn på sig själv.

Tack för denna tiden, Ni som jobbat med Fan-TV. Hoppas någon efterträder Er och filmar lite inslag från träningar och före/efter matcher osv. Hade jag själv haft tid hade jag garanterat hoppat på det men måste inse mina begränsningar.

Inga kommentarer: