2008-04-13

Betygssystem


NYHET - SÄTT DITT BETYG PÅ VARJE SPELARE EFTER VARJE MATCH!

Jag brukar skriva någon form av "Efter matchen"-texter på min blogg. I år blir det lite annorlunda - dels ingår jag ju numera i redaktionen på svenskafans.com och kommer förmodligen att hjälpa till en hel del med matchrapporterna där. Men i korthet kommer jag ändå att skriva kort även på bloggen efter varje match, och eftersom man ser olika på matcher har min tidigare betygssättning ibland kunnat diskuteras då andra haft andra åsikter. Eftersom jag vill göra bloggen lite mer interaktiv från i år tänkte jag prova att använda ett betygssystem där ALLA ska kunna sätta sina egna betyg på deltagande spelare (inbytt senast i 75:e minuten är min gräns).

Så småningom programmerar jag min egen, men i brist på tid de senaste veckorna eller t.o.m månaderna har jag istället valt att sätta in en färdig lösning sålänge, visserligen på engelska men jag hoppas den kan funka för oss att använda.

Nedanstående är ett rent TEST - och Ni får gärna prova sätta Era betyg genom att enkelt klicka på antalet stjärnor för respektive spelare, så ser Ni det samlade betyget till vänster - och vad Ni valde till höger.

Skalan ser ut så här:
1 Stjärna = Underkänd
2 Stjärnor = Dålig
3 Stjärnor = Godkänd
4 Stjärnor = Bra
5 Stjärnor = Suverän

1. Johan Persson:

2. Linus Malmqvist:

3. Calle Genberg:

Inga kommentarer: